Tuotteet

Miten ja missä tuotteenne valmistetaan?

Kongaamon tuotteet ovat uniikkeja tai hyvin pieniä sarjoja, jotka valmistetaan kokonaan Suomessa. Takit ja hameet valmistuvat Mäntyharjussa sekä Kuopiossa, ja värikkäät hatut ja huivit Jyväskylässä Kongaamon pitkäaikaisen yhteistyökumppanin toimesta.

Mitä materiaaleja tuotteissa käytetään?

Kongaamo- takkien värikkäät päällyskankaat ovat  pääosin kierrätysmateriaaleja, jolloin materiaali on yleensä 100%  puuvillaa. Entisessä elämässään nämä 60-70-luvuilta peräisin olevat kangasaarteet ovat yleensä olleet verhoja.  Verhokankaat eivät tavallisesti ole joutuneet samalla lailla kulutukselle alttiiksi kuin esimerkiksi lakanat ja pöytäliinat.  Verhojen reunoihin mahdollisesti ilmestyneet reunojen haalistumat pystyy yleensä kiertämään melko hyvin takkikappaleita leikatessa. Kaikki kierrätysmateriaalit pestään ennen käyttöä hajusteettomilla pesuaineilla 60:ssa asteessa. Joskus aiemman omistajan käyttämän pesuaineen tuoksu on saattanut tarttua tiukasti kiinni kankaaseen - jos siis olet kovin herkkä hajusteille, otathan yhteyttä ennen tilaamista!

Vuorikankaina käytetään Euroopassa kudottuja, ja Suomessa tikattavia uusia tikkivuorikankaita sekä ohutta vuorikangasta (viskoosi/polyesteri).

Mistä kankaat tulevat? 

Materiaaleja haalin kirpputoreilta, kierrätyskeskuksista, lähetystoreilta, nettikirpputoreilta ja ullakkojen kätköistä. Iso osa työstäni onkin näiden menneiden vuosikymmenien aarrekankaiden metsästys, niitä kun ei enää tukuista pysty tilaamaan. Tampellan ja Fin-Helenin kuosimaailmat ovat osoittautuneet paitsi omiksi, myös asiakkaideni suosikeiksi, ja niitä löytyykin paljon Kongaamon varastokankaista.

Kongaamo valmistaa sinulle arkeesi piristystä ja väriä tuovan takin halutessasi myös omasta kankaastasi. Otathan siis yhteyttä, jos kaapin perukoilta löytyy Se Kangas, joka on tähän asti odottanut juuri sopivaa käyttötarkoitustaan. Kenties joku paljon muistoja sisältävä tuttu kuosi, tai ehkäpä kirpparilöytö joka vain "kolahti"? Valittavanasi ovat kaikki samat ominaisuudet kuin Kongaamon varastokankaista tehtävissä takeissakin. Lue lisätietoja täältä.

Mistä löydän tuotteiden hoito-ohjeet?

Takeissa pesuohje on yleensä konepesu 40 astetta, rumpukuivaus kielletty, silitys 2 pisteen lämpötilalla päällikankaan puolelta.
Kaikkiin tuotteisiin on kiinnitetty asianmukaiset pesu- ja hoito-ohjeet.

Minkälaista mitoitusta vaatteenne ovat?

Vaatteet on kaavoitettu vastaamaan mahdollisimman hyvin kokoaan. Vakiokokoisten takkien mittataulukon löydät täältä. Pyrin ilmoittamaan tuotekohtaiset mitat tuotekuvauksen yhteydessä - ja totta kai toivon, että maltat tarkistaa mitat ennen tilauksen tekemistä esim. vertaamalla niitä johonkin toiseen omistamaasi vaatteeseen. Näin vältymme esimerkiksi turhilta palautuksilta ja tuotteiden edestakaisin lähettelyltä.  Mikäli olet epävarma sinulle sopivimmasta koosta, ota reippaasti yhteyttä info@kongaamo.fi - autan mielelläni oikean koon valinnassa.

Tilaustöissä valmistan vaatteet joko toivotussa kokoluokassa tai vaihtoehtoisesti asiakkaan antamien mittojen mukaisesti.
Huomioithan kuitenkin, että jokainen tuote on yksilöllistä käsityötä, joten millilleen saman kokoisia vaatteet eivät koskaan ole.

Tilaaminen

Miten voin ostaa tuotteitanne?

Helpoiten ostaminen onnistuu verkkokaupan kautta. Verkkokaupassa myydään sekä varastovalmiita että tilaustyönä valmistettavia tuotteita.

Jokaisen tuotteen kohdalla on kerrottu varastotilanne kyseisen mallin ja koon suhteen. Mikäli valitsemasi malli / koko on varastovalmiina, toimitus tapahtuu 1-3 arkipäivän kuluessa maksusta. Jos taas valitsemaasi mallia / kokoa ei löydy valmiina, valmistan tuotteen tilausvaatteena, jolloin toimitusaika vaihtelee yleensä 6-8 kalenteriviikon kuluessa tuotteen maksusta (+postin kulkuun kuluva aika 1-5 päivää valitusta toimitustavasta riippuen).

Miten tilaustyönä valmistettavien tuotteiden tilaaminen tapahtuu?

Naisten takkien tilaamisesta voit lukea lisää täältä.

Kun olet päättänyt mistä kankaasta takin haluat, voit tehdä tilauksen valitsemasi kankaan tuotesivun kautta valitsemalla sopivat vaihtoehdot pudotusvalikoista. Mikäli sinulla on toiveita esimerkiksi vetoketjujen väristä tai muuta täsmennettävää, voit mainita niistä takin ominaisuuksia valitessasi kunkin kankaan tuotekuvaus-sivulla.

Mikäli tarvitset tuotteen tiettynä ajankohtana – esimerkiksi syntymäpäivälahjaksi tai matkalle mukaan, otathan yhteyttä etukäteen. Pyrin toteuttamaan toiveet mahdollisuuksien mukaan ja tilausvahvistuksen yhteydessä varmistan, ovatko toiveesi toteutettavissa, ja niistä mahdollisesti aiheutuvan lisähinnan. Tilaustyöt siirtyvät ompelujonoon vasta maksusuorituksen tehtyäsi. Yleensä tilaustöiden (takit) toimitusaika on 6-8 viikkoa (+postin kulkuun kuluva aika 1-5 päivää valitusta toimitustavasta riippuen), hieman kulloisenkin tilausjonon pituudesta riippuen. Hatuilla ja huiveilla toimitusaika on n. 1-2 viikkoa.

HUOM! Mikäli haluat tilata useamman tuotteen samasta kankaasta, otathan ensin yhteyttä, että voin varmistaa varastokankaiden riittävyyden, yhtä tiettyä kangasta ei usein ole saatavilla kuin hyvin rajallinen määrä.

Maksaminen

Miten voin maksaa tilaukseni?

Tapahtumissa ja Kongaamon työhuoneella voit maksaa joko käteisellä tai pankki/luottokortilla.

Verkkokaupassa voit maksaa tilauksesi Paytrail – maksunvälityspalvelun kautta tai Walley- laskulla tai osamaksulla.

Tuotteita ei toimiteta postiennakolla.

Paytrail 

Paytrail- maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Käytössäsi on 

  • Kaikkien kotimaisten pankkien verkkomaksupainikkeet: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken ja S-Pankki.
  • Lasku- ja osamaksupalvelut: Walley (ent. Collector)
  • Korttimaksaminen: Visa, Visa Electron, Mastercard. 
  • Mobiilimaksaminen: palvelustamme löytyy suosittu MobilePay

Paytrail on sinulle turvallinen maksutapa. Paytrail Oyj:llä on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitostoimilupa, mikä edellyttää poikkeuksellisen vahvoja panostuksia turvallisuuteen. 

Walley (ent. Collector) 

Lasku ja Tililuotto

Joustoa ja valinnanvapautta – maksa kerralla tai osissa, valitsemassasi tahdissa.

Tarjoamme mahdollisuuden maksaa laskulla yhteistyössä Walley:n kanssa. Kun valitset maksutavaksi laskun ja sinulle myönnetään laskumahdollisuus, saat tilatut tavarat itsellesi ennen niiden maksamista.

Voit maksaa koko laskun summan kerralla tai, jos sinulle myönnetään mahdollisuus maksaa tililuotolla, jakaa maksun pienempiin osiin maksamalla vähintään laskulla näkyvän vähimmäissumman eräpäivään mennessä. Laskun osissa maksaminen edellyttää, että laskun saatuasi allekirjoitat luottosopimuksen Walley:n kanssa kirjautumalla Omille Sivuille osoitteessa my.walley.fi.

Kun valitset laskulla tai tililuotolla maksamisen, voit tehdä tilauksen ainoastaan väestörekisterissä olevaan vakituiseen osoitteeseesi. Sinun tulee olla vähintään 18-vuotias tilaushetkellä ja Walley tekee luottotietojesi tarkastuksen tilauksen yhteydessä. 

 Ensimmäinen lasku on kuluton. Osamaksun korko on 1,66 % kuukaudessa (vuoksikorko 19,9%). Voit maksaa laskun koko loppusumman eräpäivänä pois tai halutessasi voit valita 1-36 kk:n osamaksuerät. Halutessasi voit maksaa myös suurempia osamaksueriä. Viivästyneistä maksuista veloitetaan lainmukaiset muistutusmaksut ja perintäkulut sekä korkoa viivästyneeltä ajalta. Saat täydelliset ehdot ja tiedot Walley Laskusta ja Tililuotosta seuraavista linkeistä:

Saat täydelliset ehdot ja tiedot Walley Laskusta ja Tililuotosta seuraavista linkeistä:


Yleiset lasku-, tililuotto- ja osamaksuehdot: https://cdn.walleypay.com/terms/Terms_FI.pdf

Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot: https://cdn.walleypay.com/terms/SECCI_FI.pdf



Mihin käytätte evästeitä?

Sivustolla käytetään evästeitä palveluiden toimittamisessa, mainosten personoinnissa ja liikenteen analysoinnissa. Käyttämällä sivustoa hyväksyt evästeiden käytön. Jos evästeiden käyttö kytketään pois, on hyvä ottaa huomioon, että evästeet voivat olla tarpeellisia joidenkin sivun osien asianmukaiselle toimimiselle (mm. ostoskorin tallentaminen).

Tilausten toimitus

Miten ja minkälaisella aikataululla toimitatte tilaukseni?

Tilaukset toimitetaan joko Matkahuollon tai Postin pakettipalveluiden kautta, tai vaihtoehtoisesti Schenkerin noutopistepakettina. Tilausta tehdessäsi voit valita itsellesi mieluisimman toimitustavan sekä paketin noutopaikan verkkokaupan kassalla.

Varastovalmiit tuotteet pyritään postittamaan 1-3 arkipäivän kuluessa tilauksesta.

Tuotteet, joita ei ole varastovalmiina, valmistetaan tilaustyönä juuri Sinulle toiveidesi mukaan, ja tilaustöissä toimitusaika on  yleensä n. 6-8 viikkoa (takit) , tai 1-2 viikkoa (hatut ja huivit) +postin kulkuun kuluva aika 1-5 päivää valitusta toimitustavasta riippuen, riippuen kulloisestakin tilausjonon pituudesta.

Mikäli tarvitset tuotteen tiettynä ajankohtana – esimerkiksi syntymäpäivälahjaksi tai matkalle mukaan, mainitsethan siitä tilauslomakkeen lisätietoja-kohdassa.

Otathan huomioon, että verkkokaupan saldo ei ole täysin ajantasaisesti päivittyvä, joten on mahdollista (joskin harvinaista), että kankaiden varastosaldo ei riitä tilauksesi toteuttamiseen. Olemme tällöin ensitilassa yhteydessä joko sähköpostitse / puhelimitse, jotta voimme sopia kuinka tilauksen kanssa toimitaan.

Voit myös noutaa tilauksesi Kongaamon toimipisteestä Mäntyharjusta, mutta noudosta on aina sovittava etukäteen joko sähköpostitse info(at)kongaamo.fi tai puhelimitse 045 6788063.

Minkälaiset toimituskulut ovat?

Toimituskulut Suomeen ovat 7,90€ Matkahuollon ja Schenkerin kautta, ja Postin kautta 8,90€ 

Hinnat koskevat Suomeen (pois lukien Ahvenanmaalle) lähetettäviä tilauksia. Toimituskulut ulkomaille ovat tapauskohtaiset, ulkomaille toimitettavat tilaukset otan vastaan toistaiseksi sähköpostitse.

Vaihdot ja palautukset

Onko tuotteilla vaihto-/palautusoikeutta?

Varastovalmiilla tuotteilla on normaali kuluttajasuojalain mukainen 14 vrk vaihto-/palautusoikeus. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön, pesemätön ja edelleen myyntikelpoinen. Jos tuote palautuessaan kauppiaalle osoittautuu käyttöön otetuksi, vastaa kuluttaja silloin arvon alentumisesta. Käytetyn tuotteen arvon alenema palautettaessa on 100% + postikulut. Otathan aina yhteyttä ennen palautusta sähköpostitse info(at)kongaamo.fi niin saat tarkat palautusohjeet.

Emme lunasta postiennakolla lähetettyjä palautuksia.

Tilauksen noutamatta jättäminen ei ole peruutus! Jos olet unohtanut noutaa paketin ja se palautuu, niin ilmoita meille ja lähetämme sen sinulle uudestaan. Tällöin olemme pakotettuja veloittamaan sinulta kertyneet postituskulut sekä uusintalähetyksestä seuraavat postiennakkomaksut. Mikäli tilaus peruuntuu noutamattoman paketin takia, niin maksettu hinta tilitetään takaisin ostajalle hänen ilmoittamalleen pankkitilille vähennettynä palautuksesta aiheutuneilla postikuluilla.

Mikäli tahdot vaihtaa ostamasi tuotteen väärän koon tms. vuoksi, huomioithan, että varastosta ei välttämättä löydy valmiina vastaavia tuotteita muun kokoisena tai värisenä tuotteiden uniikin luonteen vuoksi. Jokainen vaihto ja palautus käsitellään aina tapauskohtaisesti, siksi on ensiarvoisen tärkeää olla yhteydessä ennen palautusta. Huomaathan, että virheettömien tuotteiden osalta asiakas vastaa palautuskustannuksista.

Palautetuista tuotteista hyvitän kauppahinnan ja alkuperäisen lähetyksen postikulut tilisiirtona ilmoittamallesi pankkitilille, kun palautus on käsitelty (yleensä noin 7vrk kuluessa).

Tilaustyönä valmistettavia tuotteita ei koske kuluttajasuojalain mukainen 14 pv palautusoikeus mikäli tuote on toteutettu asiakkaan toiveiden mukaisesti eikä sitä voida edelleen myydä. (Palautusoikeus on rajoitettu kuluttajasuojalain 6. luvun pykälän 16 mukaisesti). Mikäli olet epävarma oikeasta koosta, kankaan sopivuudesta haluamaasi malliin tai jostakin muusta tuotteisiimme liittyvästä asiasta, otathan yhteyttä info@kongaamo.fi. Autan mielelläni!

Selkeissä työ- ja materiaalivirheissä palautusoikeus on kuitenkin voimassa. Jos siis havaitset ostamassasi tuotteessa selkeän valmistusvirheen, tai et ole jostain syystä muuten tyytyväinen tuotteeseen, olethan välittömästi yhteydessä sähköpostitse info(at)kongaamo.fi

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Ylös