Kongaamossa on meneillään on värikylläisten tuotteiden loppuunmyynti. Nyt jos koskaan on siis tilaisuutesi napata itsellesi oma, uniikki Kongaamo-vaate ->Tästä verkkokauppaan! 

Tilauksesta valmistettavien takkien tuotanto on päättynyt.

Tuotteet

Miten ja missä tuotteenne valmistetaan?

Kongaamon tuotteet ovat uniikkeja tai hyvin pieniä sarjoja, jotka on valmistettu kokonaan Suomessa -  joko Mäntyharjussa tai Kuopiossa pitkäaikaisen yhteistyökumppanin toimesta.

Mitä materiaaleja tuotteissa käytetään?

Kongaamo- takkien värikkäät päällyskankaat ovat  pääosin kierrätysmateriaaleja, jolloin materiaali on yleensä 100%  puuvillaa. Entisessä elämässään nämä 60-70-luvuilta peräisin olevat kangasaarteet ovat yleensä olleet verhoja.  Verhokankaat eivät tavallisesti ole joutuneet samalla lailla kulutukselle alttiiksi kuin esimerkiksi lakanat ja pöytäliinat.  Verhojen reunoihin mahdollisesti ilmestyneet reunojen haalistumat pystyy yleensä kiertämään melko hyvin takkikappaleita leikatessa. Kaikki kierrätysmateriaalit pestään ennen käyttöä hajusteettomilla pesuaineilla 60:ssa asteessa. 

Vuorikankaina käytetään Euroopassa kudottuja, ja Suomessa tikattavia uusia tikkivuorikankaita sekä ohutta vuorikangasta (viskoosi/polyesteri).

Mistä kankaat tulevat? 

Materiaaleja haalin kirpputoreilta, kierrätyskeskuksista, lähetystoreilta, nettikirpputoreilta ja ullakkojen kätköistä. Iso osa työstäni onkin näiden menneiden vuosikymmenien aarrekankaiden metsästys, niitä kun ei enää tukuista pysty tilaamaan. Tampellan ja Fin-Helenin kuosimaailmat ovat osoittautuneet paitsi omiksi, myös asiakkaideni suosikeiksi, ja niitä löytyykin paljon Kongaamon varastokankaista.

Mistä löydän tuotteiden hoito-ohjeet?

Takeissa pesuohje on yleensä konepesu 40 astetta, rumpukuivaus kielletty, silitys 2 pisteen lämpötilalla päällikankaan puolelta.
Kaikkiin tuotteisiin on kiinnitetty asianmukaiset pesu- ja hoito-ohjeet.

Minkälaista mitoitusta vaatteenne ovat?

Vaatteet on kaavoitettu vastaamaan mahdollisimman hyvin kokoaan. Vakiokokoisten takkien mittataulukon löydät täältä. Pyrin ilmoittamaan tuotekohtaiset mitat tuotekuvauksen yhteydessä - ja totta kai toivon, että maltat tarkistaa mitat ennen tilauksen tekemistä esim. vertaamalla niitä johonkin toiseen omistamaasi vaatteeseen. Näin vältymme esimerkiksi turhilta palautuksilta ja tuotteiden edestakaisin lähettelyltä.  Mikäli olet epävarma sinulle sopivimmasta koosta, ota reippaasti yhteyttä info@kongaamo.fi - autan mielelläni oikean koon valinnassa.

Huomioithan kuitenkin, että jokainen tuote on yksilöllistä käsityötä, joten millilleen saman kokoisia vaatteet eivät koskaan ole.

Tilaaminen

Miten voin ostaa tuotteitanne?

Helpoiten ostaminen onnistuu verkkokaupan kautta. Voimme myös sopia tapaamisajan Kongaamon työhuoneelle Mäntyharjulle - yhteystiedot löydät täältä. 

Jokaisen tuotteen kohdalla on kerrottu varastotilanne kyseisen mallin ja koon suhteen. Tuotteiden toimitus tapahtuu 1-5:n arkipäivän kuluessa maksusta.  (+postin kulkuun kuluva aika 1-5 päivää valitusta toimitustavasta riippuen).



Maksaminen

Miten voin maksaa tilaukseni?

Tapahtumissa ja Kongaamon työhuoneella voit maksaa joko käteisellä tai pankki/luottokortilla.

Verkkokaupassa voit maksaa tilauksesi Paytrail – maksunvälityspalvelun kautta tai Walley- laskulla tai osamaksulla.

Tuotteita ei toimiteta postiennakolla.


Maksupalvelutarjoaja 

Paytrail 

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
https://www.paytrail.com/kuluttaja/maksupalveluehdot

Paytrailin kautta käytettävissäsi ovat:

  • Kaikkien kotimaisten pankkien verkkomaksupainikkeet: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken ja S-Pankki.
  • Lasku- ja osamaksupalvelut: Walley (ent. Collector)
  • Korttimaksaminen: Visa, Visa Electron, Mastercard. 
  • Mobiilimaksaminen: palvelustamme löytyy suosittu MobilePay  


Walley (ent. Collector) 

Lasku ja Tililuotto

Joustoa ja valinnanvapautta – maksa kerralla tai osissa, valitsemassasi tahdissa.

Tarjoamme mahdollisuuden maksaa laskulla yhteistyössä Walley:n kanssa. Kun valitset maksutavaksi laskun ja sinulle myönnetään laskumahdollisuus, saat tilatut tavarat itsellesi ennen niiden maksamista.

Voit maksaa koko laskun summan kerralla tai, jos sinulle myönnetään mahdollisuus maksaa tililuotolla, jakaa maksun pienempiin osiin maksamalla vähintään laskulla näkyvän vähimmäissumman eräpäivään mennessä. Laskun osissa maksaminen edellyttää, että laskun saatuasi allekirjoitat luottosopimuksen Walley:n kanssa kirjautumalla Omille Sivuille osoitteessa my.walley.fi.

Kun valitset laskulla tai tililuotolla maksamisen, voit tehdä tilauksen ainoastaan väestörekisterissä olevaan vakituiseen osoitteeseesi. Sinun tulee olla vähintään 18-vuotias tilaushetkellä ja Walley tekee luottotietojesi tarkastuksen tilauksen yhteydessä. 

 Ensimmäinen lasku on kuluton. Osamaksun korko on 1,66 % kuukaudessa (vuoksikorko 19,9%). Voit maksaa laskun koko loppusumman eräpäivänä pois tai halutessasi voit valita 1-36 kk:n osamaksuerät. Halutessasi voit maksaa myös suurempia osamaksueriä. Viivästyneistä maksuista veloitetaan lainmukaiset muistutusmaksut ja perintäkulut sekä korkoa viivästyneeltä ajalta. Saat täydelliset ehdot ja tiedot Walley Laskusta ja Tililuotosta seuraavista linkeistä:

Saat täydelliset ehdot ja tiedot Walley Laskusta ja Tililuotosta seuraavista linkeistä:


Yleiset lasku-, tililuotto- ja osamaksuehdot: https://cdn.walleypay.com/terms/Terms_FI.pdf

Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot: https://cdn.walleypay.com/terms/SECCI_FI.pdf


Tilausten toimitus

Miten ja minkälaisella aikataululla toimitatte tilaukseni?

Tilaukset toimitetaan joko Matkahuollon tai Postin pakettipalveluiden kautta, tai vaihtoehtoisesti Schenkerin noutopistepakettina. Tilausta tehdessäsi voit valita itsellesi mieluisimman toimitustavan sekä paketin noutopaikan verkkokaupan kassalla.

Varastovalmiit tuotteet pyritään postittamaan 1-3 arkipäivän kuluessa tilauksesta.

Mikäli tarvitset tuotteen tiettynä ajankohtana – esimerkiksi syntymäpäivälahjaksi tai matkalle mukaan, mainitsethan siitä tilauslomakkeen lisätietoja-kohdassa.

Otathan huomioon, että verkkokaupan saldo ei ole täysin ajantasaisesti päivittyvä, joten on mahdollista (joskin harvinaista), että kankaiden varastosaldo ei riitä tilauksesi toteuttamiseen. Olemme tällöin ensitilassa yhteydessä joko sähköpostitse / puhelimitse, jotta voimme sopia kuinka tilauksen kanssa toimitaan.

Voit myös noutaa tilauksesi Kongaamon toimipisteestä Mäntyharjusta, mutta noudosta on aina sovittava etukäteen joko sähköpostitse info(at)kongaamo.fi tai puhelimitse 045 6788063.

Minkälaiset toimituskulut ovat?

Toimituskulut Suomeen ovat 7,90€ Matkahuollon kautta, Schenkerillä 8,90€, ja Postin kautta 9,50€ .

Hinnat koskevat Suomeen (pois lukien Ahvenanmaalle) lähetettäviä tilauksia. Toimituskulut ulkomaille ovat tapauskohtaiset, ulkomaille toimitettavat tilaukset otan vastaan toistaiseksi sähköpostitse.

Vaihdot ja palautukset

Onko tuotteilla vaihto-/palautusoikeutta?

Varastovalmiilla tuotteilla on normaali kuluttajasuojalain mukainen 14 vrk vaihto-/palautusoikeus. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön, pesemätön ja edelleen myyntikelpoinen. Jos tuote palautuessaan kauppiaalle osoittautuu käyttöön otetuksi, vastaa kuluttaja silloin arvon alentumisesta. Käytetyn tuotteen arvon alenema palautettaessa on 100% + postikulut. Otathan aina yhteyttä ennen palautusta sähköpostitse info(at)kongaamo.fi , niin saat tarkat palautusohjeet.

Emme lunasta postiennakolla lähetettyjä palautuksia.

Tilauksen noutamatta jättäminen ei ole peruutus! Jos olet unohtanut noutaa paketin ja se palautuu, niin ilmoita meille ja lähetämme sen sinulle uudestaan. Tällöin olemme pakotettuja veloittamaan sinulta kertyneet postituskulut sekä uusintalähetyksestä seuraavat postiennakkomaksut. Mikäli tilaus peruuntuu noutamattoman paketin takia, maksunpalautus tehdään tilauksessa käytetylle maksutavalle (ei esimerkiksi tilisiirtona) vähennettynä palautuksesta aiheutuneilla postikuluilla (10€).

Mikäli tahdot vaihtaa ostamasi tuotteen väärän koon tms. vuoksi, huomioithan, että varastosta ei välttämättä löydy valmiina vastaavia tuotteita muun kokoisena tai värisenä tuotteiden uniikin luonteen vuoksi. Jokainen vaihto ja palautus käsitellään aina tapauskohtaisesti, siksi on ensiarvoisen tärkeää olla yhteydessä ennen palautusta. Huomaathan, että virheettömien tuotteiden osalta asiakas vastaa palautuskustannuksista. Mikäli asiakas palauttaa tuotteen asiakaspalautuksena (=Kongaamon laskuun), vähennetään palautettavasta summasta 10€ palautuskuluja.

Palautetuista tuotteista hyvitetään kauppahinta ja alkuperäisen lähetyksen postikulut, kun palautus on käsitelty (yleensä noin 7vrk kuluessa tuotteen palautumisesta). Palautustapauksissa maksunpalautus tehdään tilauksessa käytetylle maksutavalle (ei esimerkiksi tilisiirtona).

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Mihin käytätte evästeitä?

Sivustolla käytetään evästeitä palveluiden toimittamisessa, mainosten personoinnissa ja liikenteen analysoinnissa. Käyttämällä sivustoa hyväksyt evästeiden käytön. Jos evästeiden käyttö kytketään pois, on hyvä ottaa huomioon, että evästeet voivat olla tarpeellisia joidenkin sivun osien asianmukaiselle toimimiselle (mm. ostoskorin tallentaminen).

Ylös