Toimitusehdot

Kongaamo (Y-tunnus 2250343-4, Pyhävedentie 20, 52700 Mäntyharju) myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille sekä yrityksille Suomeen. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron 24%. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin. Hinnat ja toimituskulut ovat näkyvissä verkkokaupassa.

Mikäli Kongaamon sivuilla olevissa hinta- ym. tiedoissa esiintyy ilmeisiä kirjoitus-, laskenta- tai tietojenkäsittelyvirheitä, Kongaamo ei ole velvollinen toimittamaan tuotteita näiden virheellisten tietojen mukaisesti. Tilaaja päättää haluaako hän toimituksen korjatuin ehdoin ja tiedoin.


Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.


Kongaamo ei luovuta rekisteröitymisen yhteydessä saatuja tietoja kolmannelle osapuolelle ja vastaa siitä, että tietoja käsitellään ja säilytetään luottamuksellisesti. Saatuja tietoja käytetään ainoastaan asiakasyhteydenpitoon sekä tilausten käsittelyyn ja arkistointiin. Tiliä luodessasi voit valita, haluatko tilata Kongaamon uutiskirjeen (max.2x/kk). Uutiskirjeen tilaus on mahdollista peruuttaa milloin tahansa. Tilausvahvistus toimitetaan sähköpostilla, joten varmistathan että osoitteesi on oikein kirjoitettu.


Toimituskulut ja toimitustavat

Tilausta tehdessäsi voit valita toimitustavaksi noudon tai postituksen joko tavallisena postipakettina tai pakettiautomaattipakettina. Voit myös noutaa tilauksesi sopimuksen mukaan Mäntyharjusta Kongaamon työhuoneelta, mutta noudosta on aina sovittava etukäteen joko sähköpostitse info(at)kongaamo.fi tai puhelimitse 045 6788063. Vahvistan sähköpostitse kun tilauksesi on noudettavissa.

Varastovalmiit tuotteet pyritään postittamaan 1-3 arkipäivän kuluessa tilauksesta, mikäli tilaus on maksettu Checkout- maksunvälityspalvelun kautta. Ennakkomaksulla tilatut varastotuotteet postitan maksun kirjauduttua Kongaamon tilille. Tilattuja tuotteita pidetään varattuna asiakkaalle 7:n päivän ajan, minkä jälkeen tilaus automaattisesti peruutetaan, ellei asiakkaan maksusuoritus näy Kongaamon tilillä (kun maksu suoritettu tilisiirrolla).

Tuotteet, joita ei ole varastovalmiina, valmistetaan tilaustyönä ja niissä valmistumis-/toimitusaika on yleensä n. 6-8 viikkoa. Mikäli tarvitset tuotteen tiettynä ajankohtana, mainitsethan siitä tilauslomakkeen lisätietoja-kohdassa.

Otathan huomioon, että verkkokaupan saldo ei ole täysin ajantasaisesti päivittyvä, joten on mahdollista (joskin harvinaista), että kankaiden varastosaldo ei riitä tilauksesi toteuttamiseen. Olen tällöin ensitilassa yhteydessä joko sähköpostitse / puhelimitse, jotta voimme sopia kuinka tilauksen kanssa toimitaan.

Kun tilauksesi on lähetetty, saat vielä toimitusvahvistuksen sähköpostiisi. Toimitusvahvistuksessa saat myös paketin lähetystunnuksen, jolla voit seurata lähetyksen kulkua.

Tilaukset toimitetaan postitse joko postipakettina, pakettiautomaattipakettina tai Schenkerin (R-kioskit noutopisteinä) kautta. Toimituskulut ovat kiinteät 6,90€ postipakettina tai pakettiautomaattiin postitettuna, tai 5,90€ Shenkerin noutopistepakettina.


Schenker-noutopistepaketti

Schenker toimittaa pakettisi 2-5:ssä arkipäivässä valitsemaasi, noutopisteenä toimivaan R-kioskiin. Noutopisteet ovat auki päivittäin aamusta iltaan. Voit seurata noutopistepaketin kulkua sähköisesti seurantatunnuksen avulla. Saat tekstiviestitse saapumisilmoituksen, kun pakettisi on noudettavissa.


Emme vastaa ylivoimaisen esteen (Force major)  aiheuttamista viivästymisistä, esteistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Mikäli tilauksesi toimitus viivästyy jostain syystä, ilmoitamme siitä sinulle.

Tuotteita ei toimiteta postiennakolla.

Oikeudet hintojen ja postikulujen muutoksiin pidätetään.

Alle 18-vuotiaat tarvitsevat tilaamiseen holhoojan luvan.


Peruutusoikeus ja palautusehdot

Sinulla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilauksesi 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Ilmoita asiasta sähköpostilla osoitteeseen info@kongaamo.fi.  Tuote tulee palauttaa postitse 14 päivän kuluessa peruutusilmoituksesta alkuperäiskunnossa. Virheettömien tuotteiden palautuskustannukset ovat asiakkaan vastuulla. Liitä kopio peruutusilmoituksesta tuotepalautuksen yhteyteen. Voit käyttää myös tulostettavaa palautuslomakettamme, mutta sen käyttö ei ole pakollista. Lataa ja tulosta palautuslomake.


Jos tuotetta on käytetty, pidätämme oikeuden laskuttaa arvonalennuksesta. Mikäli kyseessä on virheellinen toimitus, tai tuotteessa on selkeä valmistus- tai materiaalivirhe, Kongaamo vastaa palautuskustannuksista. Muista pyytää postista kuitti palautuksesta!


Palautamme maksamasi summan kokonaisuudessaan 14 päivän kuluessa peruutusilmoituksen saapumisesta, mikäli tuote on kyseisen ajan sisällä kirjattu palautetuksi Kongaamolle tai se on todistettavasti annettu postin kuljetettavaksi palautusosoitteeseen.


Mikäli tahdot vaihtaa ostamasi tuotteen väärän koon tms. vuoksi, huomioithan, että varastosta ei useinkaan löydy valmiina vastaavaa tuotteita muun kokoisena tai värisenä tuotteiden uniikin luonteen vuoksi.


Tilaustyönä valmistettavia tuotteita ei koske kuluttajasuojalain mukainen 14 pv palautus-/peruutusoikeus, mikäli tuote on toteutettu asiakkaan toiveiden mukaisesti. (Palautusoikeus on rajoitettu kuluttajasuojalain 6. luvun pykälän 16 mukaisesti). Mikäli olet epävarma oikeasta koosta, tai sinulla on muuta kysyttävää tuotteista, otathan yhteyttä ennen tilaustasi. Autan mielelläni esimerkiksi oikean koon valinnassa. Selkeissä työ- ja materiaalivirheissä palautusoikeus on kuitenkin voimassa. Mikäli sinulla on huomautettavaa tilaustyönä valmistetusta tuotteesta, olethan välittömästi yhteydessä puhelimitse 0456788063 tai sähköpostitse info(at)kongaamo.fi.

Tilaustöitä koskevat palautteet käsitellään tapauskohtaisesti ja pyrin luonnollisesti molempia osapuolia tyydyttävään ratkaisuun.


Lunastamaton paketti

Paketin lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme 20 euron maksun hyvityksenä aiheutuneista kuluista. Emme myöskään lunasta postiennakolla lähetettyjä palautuksia.


Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä virheelliset tuotteet

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi puhelimitse numeroon 045 6788063.


Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä Kongaamolle 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin.

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtoja. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Ylös